SIAPA KAMI? Beza kami dengan AHLONG? Kami pemberi pinjaman berlesen. Kami BUKAN AHLONG atau lintah DARAT!..

PESANAN UNTUK BAKAL PEMINJAM WANG DARI PEMBERI PEMINJAM YANG BERLESEN DI KUCHING

SIAPA KAMI? Beza kami dengan AHLONG? Kami Pemberi Pinjaman Wang Berlesen (PPW).
Kami BUKAN AHLONG atau lintah DARAT!..

Siapa kami?

Untuk pengetahuan semua:



TUJUAN utama syarikat pinjaman berlesen adalah untuk membantu ahli CRIS / CTOS / BLACKLIST untuk tidak pergi ke ahlong @ ceti..tetapi malangnya ramai juga yang pergi ke sana ..sebenarnya ramai ahlong ini menyamar sebagai PPW SO dari sana orang takut dan menjauhi kami .. kerana  mereka semua telah fobia dengan lintah darat ini. maka mereka telah mengangap kami PPW sama seperti ahlong.

Sebenarnya kami tidak pernah pun MELEMPAR CAT dekat rumah orang. Kami tidak pernah pun ugut orang yang tidak mampu membayar loan mereka. Apa yang kami buat adalah berbincang dengan peminjam cara untuk menolong mereka supaya mereka dapat membayar loan tersebut dengan tenang dan gembira.

Ahlong atau lintah darat

Saya tidak menyalahkan orang ramai yang menyalahkan kami yang mempunyai lesen yang sah memberi pinjaman kepada orang ramai (PPW) kerana mereka sudah anggap kami sebagai AHLONG @ CETI HARAM ... ini semua berlaku kerana ada pihak yang tidak bertanggungjawab seperti ahlong mengambil kesempatan dan memberitahu kepada orang ramai bahawa mereka adalah PPW yang berlesen. Ini bertujuan untuk memikat peminjam dengan pakej pinjaman menarik yang mereka tawarkan ..

Interest PPW tinggi?

Sebenarnya bank memberi interest yang MAHAL. Tetapi disebabkan mereka menawarkan skim bulanan jangka panjang maka interest mereka nampak murah atau rendah. .. bila kita kira betul2 maka interest yang mereka tawarkan sama saja dengan PPW.. perlu diingat bahawa bank itu jangka panjang dan PPW adalah jangka pendek.

Dari segi sistem BANK NEGARA:


Dan realiti sebenar ialah kami selalu dianaktirikan  dalam industri kewangan. Apa yang boleh dilakukan hampir setiap hari kami dikecam...dan digelar dengan nama  AHLONG / CETI HARAM gara2 orang lain yang tidak bertanggungjawab ini ...

Nasihat saya kepada anda jika anda berminat membuat pinjaman dengan PPW;


1-kaji setiap pakej yang ditawarkan..adakah ianya sesuai dengan kewangan anda ..

2-jangan terlalu tertarik dengan pakej yang ditawarkan

3-sentiasa berhati-hati ketika ingin mendapatkan pinjaman walaupun ada agen yang mengaku dirinya agent dari pihak bank.

4- MUHASABAH sendiri ... FIKIR terlebih dahulu sebelum menerima ... Kadang-kadang masa kita terdesak kita akan lupa bahawa kita sebenarnya tidak boleh membayar hutang bulanan ...


Apa Itu Pinjaman Peribadi?

Secara ringkas, pinjaman peribadi adalah wang yang anda ‘pinjam’ dari institusi kewangan dengan kadar faedah dipersetujui yang anda bayar dalam tempoh tertentu.
Mereka yang memohon pinjaman peribadi menggunakan wang pinjaman untuk banyak perkara; modal kahwin, beli kereta, bayar hutang Ptptn, melancong, dan sebagainya.
Selain itu, pinjaman peribadi juga sesuai untuk memulakan perniagaan, jika ada perancangan yang rapi.. 
Jangan pula pinjaman yang dibuat disalahgunakan sehingga membebankan diri sendiri. Permohonan haruslah dibuat mengikut kemampuan kita. 
Sekarang, sudah banyak wujudnya institusi kewangan selain bank, ada juga syarikat pinjaman wang berdaftar yang boleh dipilih seperti syarikat kami. 

Tempoh Bayaran Semula Pinjaman Peribadi

Tempoh pembayaran adalah bergantung kepada jenis pinjaman peribadi yang diluluskan, dan peminjam boleh memilih tempoh bayaran semula yang sesuai dengan situasi kewangan mereka.
Nilai bayaran semula ini pula bergantung kepada kadar faedah yang dikenakan untuk pelan pinjaman peribadi tersebut. 
Kebiasaannya tempoh pinjaman dan bayaran balik akan diselaraskan mengikut kemampuan peminjam. 


Kadar Faedah Pinjaman Peribadi

Seperti tempoh bayaran, kadar faedah pembiayaan peribadi juga adalah bergantung kepada jenis pinjaman peribadi yang dipohon.
Setiap institusi kewangan mengenakan kadar faedah yang berbeza untuk pelan pinjaman peribadi mereka.  

Sekiranya memerlukan nasihat sila klik CONTACT di atas/ Kami akan menjawab persoalan anda dengan secepat mungkin.

Terima kasih ke atas sokongan warga Kuching selama ini.


Searches related to SIAPA KAMI? Beza kami dengan AHLONG? Kami pemberi pinjaman berlesen. Kami BUKAN AHLONG atau lintah DARAT!..

  • pengalaman pinjaman wang berlesen
  • pinjaman wang berlesen yang boleh dipercayai
  • senarai syarikat pinjaman wang berlesen berdaftar
  • cara selesaikan hutang pinjaman berlesen
  • pinjaman wang berlesen melayu
  • cara selesaikan hutang ah long
  • hukum bekerja di syarikat pinjaman wang berlesen
  • pinjaman wang berlesen tipu

SEMAK KELAYAKAN SEKARANG